Nattliga bestyr

Jag pratar, skrattar och går i sömnen. Det har jag själv märkt några gånger då jag vaknat av att jag i sovande tillstånd försökt flytta på sängen (jo, faktiskt), lyft ner en gigantiskt stor spegel från väggen (dagens sanning) eller stått mitt på golvet oförstående om varför jag står just där. Jag har även fått det berättat för mig av före detta sambos som blivit underhållna av obegripliga mitt-i-natten-dialoger, ibland på annat språk, oftast på engelska eller franska och någon gång till och med skällandes som en hund. Voff!
Tydligen applåderar jag också i sömnen eftersom jag härom natten väckte mig själv av att jag låg och klappade händer. Jag önskar dock att jag kunde komma ihåg vad det var jag tyckte var värt en spontanapplåd klockan halv fyra på morgonen.

Kommentarer

Anonym sa…
Men det där är normalt Jenny! Om man bor i ett hus med tre skorstenar så ska man vara så!
Jane Morén sa…
Jenny, det där känner jag igen. Min syster gick mycket i sömnen när vi var små, var på väg ut i pyjamas en gång när mamma hann i fatt henne i trappen, min dotter har gjort det i perioder och det sägs att jag pratar i sömnen;-).
Jane Morén sa…
Att lyfta ner en gigantisk spegel, wow! Det där med att göra saker i sömnen, det konstiga är att när man försöker få en sovande att gå tillbaka till sängen ser de helt oförstående ut, de är helt inne i sin värld och ska rumstera om eller gå nånstans. Jag såg ett program för inte så länge sedan där en kille hävdade att han inte kunde teckna alls i vaket tillstånd men i sömnen tecknade han konstverk konstkritikerna var helimponerade av. Tyvärr gav kamerövervakningen inget utslag då "konstnären" inte tecknade någon gång de nätter kameran var på.
Vilken underhållning det måste vara!
Jenny L sa…
Carina, tydligen var jag sån redan innan huset med de tre skorstenarna. Men don efter person, som man säger.

Jane, jag har tack och lov inte gått utanför dörren än, inte vad jag vet i alla fall. Undrar just vad jag kan tänkas ha för oanade talanger när jag sover, utöver att skälla som en hund förstås.

Monika, jo jag har tydligen roat andra, dock helt ovetandes om det.
Vad spännande att dela nattsömn med dig! Mitt ex talade ofta i sömnen och det var alltid affärssamtal!
Jenny L sa…
Oroshjärta, ja oj oj oj! :)

Annika, jobb, jobb, jobb eller?

Populära inlägg