Jag tycker, alltså finns jag!

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den relativt nya tidningen "YOUR life" (nr 2) som jag köpte härom dagen. Formatet är snyggt och layouten fräsch, men innehållsmässigt... Vet inte än som sagt, tycker namnet på tidningen känns lite pretto. Tidningen utlovar "mer djup och större drömmar" och det känns ju lovande, så länge drömmarna går att realisera.

Vad jag däremot vet, med allra största säkerhet, är att Liv Strömquist är en alldeles briljant seriealbumsförfattare. Hennes senaste alster "Prins Charles känsla" är såväl humoristiskt som intelligent. Den rekommenderar jag ALLA att läsa, framförallt män, om man vill få en intressant historielektion över kärlekens utveckling genom århundradena. Jag skrattar och förfäras om vartannat och känner mig oroväckande stagnerad i min egen kvinnoroll. Vem är jag och varför är jag som jag är? Tankar som väcks till liv genom Liv.

Kommentarer

Grattis på namnsdagen fina Jenny. Min farmor hette också Jenny, fint namn.

Jag känner för övrigt ingen så stor entusiasm för den nya tidningen heller. Förra numret var mycket läsning, det här... nja. Läste Blossom också - den dalade från bra till likgiltig på tre nummer, har du läst?
Jenny L sa…
Tack fina Eva! Eva är också fint. Första kvinnan ju, om man tror på det som står i Bibeln. ;)

Blossom har jag inte läst. Verkar lite för hurtfriskt för min smak. Men som sagt Liv Strömquist. Hennes seriealbum kommer att bli en ständig födelsedags- och gå-bortpresent till alla mina vänner. Den SKA man bara läsa!
Grattis en dag för sent.
Jag gillade inte nummer ett av Your life. När jag lagt ifrån mig det numret kändes det som om redaktionen försökte introducera en ny accessoar.
Inte ens S tyckte att de tar litteratur för vad det är.

Men jag tänker prova fler nummer för det finns inte så gott om magasin som skriver om böcker.

Du skriver så bra om Liv Strömquist att jag känner ett inre tvång att beställa Prins Charles känsla. Tack för tipset.
Jenny L sa…
Tack för grattis Eva!
Ordet accessoar är en väldigt passande beskrivning av YOUR life.
Jag tycker absolut du ska beställa Liv Strömquist seriealbum! Vore verkligen roligt att höra dina åsikter om det.

Populära inlägg