Jag läser böcker i alla rum

I sovrummet ...
... "Lila Hibiskus" av Chimamanda Ngozi Adichie.

I vardagsrummet ...
... "Mera kackel", en bok av flera kvinnliga skribenter, bland annat med ett fint kåseri av min bloggvän Eva Bergsten Sundberg.

I köket ...

... kokboken "Kärlek och käk", skriven av min vän Eva Swedenmark och Annica Wennström. Fantastiska bilder och inspirerande recept, vad sägs till exempel om en "Lustfylld lingongryta"?

I arbetsrummet ...

... skummar jag i "Putting the Public back in Public Relations". Skummar alltså ...

På toaletten ...

... fnissar jag åt "Prins Charles känsla". Ett roligt, men samtidigt allvarligt seriealbum av Liv Strömquist som söker svar på vad kärlek är.

I offentliga rummet ...
... gråter jag öppet till "Skynda att älska" av Alex Schulman.

Kommentarer

Yevonde sa…
Haha du är som jag. 15 böcker på gång samtidigt. Just nu läser jag De apatiska av Gellert Tamas, Baby Whisperer av Tracy Hogg och Grafisk kokbok.. Fast på toa har jag bara gamla nummer av Situation Sthlm just nu.

Den där Hibiskus, är det samma som skrev en havl gul sol eller vad den hette? Den var ju jättebra.
Att du inte blandar ihop!
Din header är så fin, spec fåglarna, underbar bild!
Jenny L sa…
Single mother... Alltid ska man ha nåt att läsa på toan. Och Situation Sthlm är ju en utmärkt tidning. Jag har De apatiska på mitt nattduksbord. Den är bra va? Den blir min nästa bok i sovrummet. Grafisk kokbok låter intressant, vad är det?
Ja, Lila Hibiskus är skriven av författaren till En halv gul sol.

Osloskånskan, de är så olika. Men visst många böcker blir det...
Visst är bilderna vackra! De är tagna av fotografen "Carina PocoLocoCreativo". Gå in på hennes blogg. Hennes bilder är magiska!
http://pocolococreativo.blogspot.com/
Yevonde sa…
oh den är bra, men man blir så himla arg!!

Grafisk kokbok handlar om tryck och hur man förbereder bilder för tryck och så. Repro. Mer än vidareutbildande grej :)
Det var många olika böcker på en gång. Jättekul att du läser vår bok. Jag har hamnat i Günter Wallraffs reportagebok, den senaste Donna Leon, A queastion of belief, om hur kommissarie Brunetti löser mord i Venedig och så har jag avslutat Skarpt läge, en antologi redigerad av Victor Estby och där Jane Morén har med en underbar novell med Betty.
Böckerna har jag läst i min säng i arbetsrummet. De får bryta tiden mellan jobb och fritid.
Jenny L sa…
Single mother, ja visst ja, du är ju fotograf!

Eva, härligt med en säng i arbetsrummet! "Mera Kackel" är en pefekt bok att bläddra och läsa i när andan faller på. En nyfiken fråga: Din text, är den självupplevd? Illustrationerna i boken är också jättefina - och roliga.
Ja, det är den. Allt utspelade sig den 15 februari 2008.
Ja, det var en dag jag kommer att minnas i evighet, den 15 februari 2008. Min mamma hade gjort en två hjärtoperationer och jag hade vakat och varit i Stockholm sen hon kom från intensiven. På lördagen fyllde min kära vän 50 och vi åkte dit för att koppla av en kväll. Vilket vi fick ångra som du märkte.
Jenny L sa…
Oj, snabb respons!
Jag är flygrädd så jag kände oron växa när jag läste din text. Er familjs ordspråk måste ha känts skönt att höra när du skulle borda planet en andra gång.
Jenny L sa…
En särdeles tuff dag alltså.
Då passade "je ne suis pas bien dans ma peau" ganska bra.
Jenny L sa…
Ja, alldeles perfekt!

Populära inlägg