#%&=+! Driftstörning "#¤!)(&/%

Datorn tuggar och tuggar, vill sig inte. Inget Google. Ingen blogg. Ingen omvärld. Knappt ens Facebook. Det är tuggummisegt att gå ut på nätet. Av min internetoperatör får jag veta att det inte är de som är de skyldiga, att det är masterna det är fel på. Så hos operatören kan jag inte komma och gnälla. "Puh" låter man hälsa på andra sidan luren: "Jag ser här att två av fyra master i ditt område har driftstörningar. Det har varit så sedan den 24 juli." Och med ryggen fri kommer ytterligare ett "puh". Men puh hjälper inte mig. Jag har ju bloggabstinens.
Hallååå!! Gör något alla ni driftstörningsreparatörer, eller vad ni nu kallas. Varför klättrar ni inte upp i masten och rättar till det som ska rättas till - vad det nu än är? Elva dagar med nästintill oanvändbart Internet. Varför händer inget? Kan det måhända bero på att fler än jag har semester? Eller är det rentav så, att jag är en internetknarkare, att jag är desperat efter att få min nät-fix?

Kommentarer

Anonym sa…
Vad menar de då? Ska du gå till masterna och reklamera?
Det låter ungefär som här ju, ta med dig dina tre skorstenar och kom hit!
Himla enkelt för din leverantör att skylla på andra. Det är ju dom som ska se till att masterna fungerar, eller? Här hos oss är det krångel med bredbandet och då kan jag inte jobba hemifrån. Så nu har jag en backup med min lilla resedator.
De har semester, reparatörerna, det är därför ingenting hände. Förra sommaren var vi utan internet i tre veckor. Det var före min tid på fb, twitter och blogg, ändå kändes det som om jag inte hade någon kontakt med yttervärlden. Knäppt, jag vet, men det kändes så. För det är ju på internet räkningar betalas, beställningar kommer in och det är på internet allting händer nuförtiden. Hoppas du får hjälp snart! Kram Kim
Jenny L sa…
Carina, jag kommer, pronto! Om det inte vore så svårt att frakta alla skorstenar...

Eva, nä ett "puh" räcker inte särskilt långt. Lite bättre flyt på nätet i dag dock. Och det är ju alltid något. Puh!

Kim, ja märkligt nog så finns det två världar numera - den yttre och den inre världen. Och utan den ena känner man sig halv.
Internetknarkare är vi i så fall allehopa! Hela samhället är ju utlagt på nätet så klart att masterna ska funka. Begär reducering av avgiften om inte tjänsten gick att använda som den skulle! Jag har nämligen upptäckt att det enda som hjälper är när det börjar kosta leverantörer (av vilket slag de än månne vara) pengar...
Jenny L sa…
Annika, nu funkar mitt Internet igen. Så HURRA, nu kan jag få en nät-fix när helst jag önskar!

Populära inlägg