Veckans intryck på bloggen

Nu börjar jag med något nytt igen på bloggen:
"Veckans intryck".
Först ut att få utmärkelsen är Lars Winnerbäck. Hörde en låt av honom härom dagen och blev helt såld. Han är annars en artist som jag medvetet ignorerat. Lite märkligt faktiskt ...
Det här med att utse veckans intryck hit och dit - vem tror jag att jag är egentligen? Nån proffstyckare eller? Man skulle ju nästan kunna tro att jag har fått storhetsvansinne. Men jag tycker att det är roligt att lyfta fram något eller någon, känd eller okänd, som berört mig och påverkat min vecka - och därmed också mitt liv. Intrycket är förstås högst personligt. Vem, vad eller vilka som får utmärkelsen nästa vecka återstår att se. Rutan hittar ni här till höger under "Dagens lilla positiva".

Kommentarer

Lars Winnerbäck är min mans stora favorit och jag tycker också mycket om hans musik.
Anonym sa…
Det är väl inte att vara "proffstyckare"! Du tycker ju för dig och vill dela med dig av någon/något som du fått en kick av!
Jättebra!
Victor Estby sa…
Jag har också länge gillat Winnerbäck. För hans musik, svärta och perspektiv. Och för att han är osnobbig.
Winnerbäck är, ja, jag är inte helt säker på vad jag tycker. Får ta och lyssna mer. Mitt musikfynd denna vecka är Laleh när hon sjunger Snö.
Pia sa…
Jag gillar Winnerbäck, framförallt hans texter.
Jag ignorerar fortfarande men får kanske lyssna igen :)

Kram!
Bra idé. Han har inte fastnat hos mig än men nu får jag väl ta och lyssna då! Du ser, det du skriver gör intryck :)
Jenny L sa…
Kul att ni gillar idéen - och inte tycker att jag fått storhetsvansinne! :)
Men det är ju som Carina skriver, för att dela med mig av en "kick" jag fått under veckan.
För övrigt kan jag inte säga att jag hunnit lyssna in mig på Winnerbäck ännu, men hörde låten "Jag får liksom ingen ordning..." härom dagen och blev som sagt såld och nyfiken på att höra mer av honom.

Ps. Victor, jag gillar också att han är osnobbig. Han verkar äkta på något sätt.
Victor Estby sa…
Jenny: Tre Winnerbäck-favoriter:

http://www.youtube.com/watch?v=fxKH_9nEQAI

http://www.youtube.com/watch?v=EOBOOjQIlvk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9vpIINK2xTw&feature=related
Jenny L sa…
Tack Victor! Återkommer med "intryck". :)

Populära inlägg