Hej fotoautomaten!

Jag följer bloggtrenden som Jane startade och lägger ut en bild tagen i en fotoautomat på Odenplan för många år sedan.
Skolans populäraste tjej, tuff, bäst på att dansa och med den häftigaste brorsan: fina Linda! Alla killars dröm. Och jag hade turen att "hänga" med henne. Vi var 15 år när bilden togs. Linda i tidstypisk V-ringning, pudelfriss och kickerslook. Jag med freonsprayad snedlugg och tonårsnäsa. Vi gick i samma klass i nio år, bodde på samma gata i husen mittemot varandra. Nästan varje dag efter skolan gick vi hem och åt "mellis" ihop. Hemma hos mig blev det kall O'boy och rostade mackor med smör och hallonsylt. Hos Linda åt vi stuvade makaroner och falukorv - och jag som inte ens gillade stuvade makaroner. Men Linda gillade jag - jättemycket! Vi skrattade otroligt mycket, så vi kiknade. Linda var en sån som alltid pushade och stöttade. En bra kompis helt enkelt!
I dag är hon rektor på en skola och jag chefredaktör på en tidning. Men då var vi bara Linda och Jenny.

Kommentarer

Fin bild Jenny! Du är dig totalt lik. Jag antar att när ni träffas du och Linda så är det precis det ni är - "bara Linda och Jenny" - inte så bara förresten.
Vilken fin berättelse om hur det var då när du var 15 år. Bilden är fantastiskt en öppning till den tid som var.
Jenny L sa…
Tack Eva och Eva! Och så är det - vi skrattar fortfarande lika mycket när vi ses. Kanske just för att vi är bara Linda och Jenny då...

Populära inlägg