En snygg tidning som skriver om andra snygga tidningar

Bläddrar intresserat i tidningen SID. - en tidning om Pressbyråns tidningar. Det är inget okoncentrerat bläddrande, utan ett verkligt nyfiket scannande och långsamt bladvändande.
SID. fångade mitt intresse på Publishing-Prisgalan då den välförtjänt vann både sin kategori och juryns Stora Pris - vilket inte mitt magasin gjorde, men det är en annan historia och en annan kategori.
I det senaste numret av SID. läser jag att den kanadensiske rockstjärnan Bryan Adams skaffat sig en alternativ karriär som fotograf och tidningsmakare för den berlinbaserade modetidningen Zoo Magazine tillsammans med den tyske och tydligen tidningserfarne chefredaktören Sandor Lubbe. På frågan om vilka nackdelar det finns med att ha Bryan Adams i redaktionsrutan svarar Lubbe: "Det finns inga nackdelar."


På omslaget av Zoo Magazine skådespelerskan
Renée Zellweger, fotograferad av Bryan Adams.

Kommentarer

Du är den andra tidningsintresserade som berättar om detta magasin. Vad spännande att de berättar om titlar som man aldrig har hört talas om. Vad bra att bli påmind. Pressbyrån nästa.
Jenny L sa…
Den är dessutom gratis! Mitt intryck efter att ha läst, tittat och lite kritiskt granskat, är att SID. känns fräsch, innovativ och välgjord.
Vilken übersnygg tidning du gör förresten! Förstår att den var nominerad.
Jenny L sa…
Tack! Vad roligt att du tycker det Annika. På själva nomineringsdagen fick man även veta hur många poäng tidningen hade fått och varför. Så nu vet jag vad jag behöver jobba med och utveckla. Det känns sporrande.

Populära inlägg