På samma våningsplan som stjärnorna

På hotellet där jag bor, under mitt besök i Göteborg, bor även det svenska damlandslaget i fotboll (är det inte märkligt att jag poängterar att det är just DAM-landslaget. Hade jag gjort det om det var herrarna?) Vi bor på samma våningsplan, vilket medför vissa förmåner. Det står en stor bukett gula och blå blommor vid våningsplanets hissentré, en kyl med kalla drycker och en skål med smågodis. På ett stort, uppställt anteckningsblock har hotellet skrivit ett hälsningsmeddelande "Vi hejar på er på onsdag" vilket är dagen då det svenska landslaget möter det belgiska.
Längs med våningsplanets långa korridor ligger ett antal landslagströjor utspridda, signerade med tjejernas autografer. Min manliga kollega vänder sig till mig och säger "Tror du de skulle uppskatta om jag skriver dit mitt namn också?" Och så skrattar vi och säger godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg