Melody är min melodi

Liksom miljontals andra bänkade jag mig framför TVn för att titta på TV-programmet "Skavlan". Mitt främsta, kanske lite bisarra, intresse låg i att se Anna Ankas agerande live, och inte som i den välredigerade TV-produktionen "Svenska Hollywoodfruar", där hennes uttalande trots allt är ryckta ur sitt sammanhang. Jag ville ge henne en chans att vara god, men...
Hon var densamma under bästa sändningstid i SVT som filmad i sitt brackiga lyxhus i Los Angeles. Inga överraskningar där inte!
En glad överraskning var däremot Melody Gardot, som också var gäst hos Skavlan. Blev helt hänförd - blown away - av denna skönsjungande amerikanska jazzsångerska. Vilken röst och personlighet, med ett intressant livsöde därtill. Till och med Fredrik Skavlan tystnade. Så även de övriga gästerna, Jay-Z och Henrik Schyffert. Såg inte hur Fru Anka reagerade. Kamera-mannen "glömde" att filma henne.
Om Melody Gardots livshistoria är en tillspetsad marknads-föringsstrategi lyckades hon i alla fall lura mig. Kanske ogint av mig att misstro, men jag tycker att det tillhör sunt förnuft att vara en aning skeptisk till snyfthistorier. Särskilt idag när allt handlar om marknadsföring. Även om just den här historien slutade med solsken. Vilket de flesta snyfthistorier brukar göra, sluta med solsken alltså, varför annars berätta dem?
Men från och med idag är jag ett stort fan av Melody Gardot och jag ska genast köpa hennes alster. Lyssna här och bedöm själva.

Kommentarer

Ja, visst blev man blixförälskad i Melody Garbot? Jag gick direkt in på nätet och beställde en skiva. Marknadsföringen lyckades...
Anna Anka kändes mest tragisk. Där satt kreativa människor och berättade om sina yrken men vad hade stackars Anna att komma med? Absolut ingenting. Några icke politiskt korrekta och rätt så korkade uttalanden bara. Och när den norska journalisten från E24 på ett mycket utstuderat sätt satte Anna på plats, förstod hon inte det ens.
Fin blogg du har, jag återvänder nog om jag får! :)
Jenny L sa…
Hej Annika,
Vad roligt att du hittade hit!
Den norska journalisten imponerade stort. Precis som du skriver lyckades hon trycka till Anna Anka på ett fenomenalt sätt, och hela tiden med ett illmarigt leende på läpparna. Det var skickligt gjort!
Du är välkommen att titta in på min blogg när helst du känner för det. Nu ska jag titta in på din :)

Ps. Jag har också beställt en skiva av Melody. Längtar redan tills jag får den i brevlådan.

Populära inlägg