Primitivt leverne utan Facebook

Så har jag då äntligen fixat bredband hemma - om än ett mobilt sådant. Men helt felfritt tycker jag inte att det fungerar. Dels fick jag installera och avinstallera det ett par gånger för att sedan ominstallera för att det skulle funka. Lite knöligt!
När det väl var installerat kunde jag inte gå in på Facebook, vilket är en av de största anledningarna till varför jag köpte det mobila bredbandet överhuvudtaget. Alla andra sajter har dock funkat utan problem.
Det kan tyckas märkligt att just Facebook är så viktigt, men jag har precis köpt hus och flyttat ut på landet - själv - och saknar vissa basala kommunikationsmöjligheter. Jag har inget körkort och därmed inte heller någon bil, dock en cykel, men att cykla fram och tillbaks till stan känns lite halvjobbigt. Det skulle ta minst en timme. Visst går det bussar in till stan, till och med skärgårdsbåtar, men det är svårt att göra spontanutflykter med färdmedel som bara går en gång i timmen - i varje fall under kvällstid.
Någon digitalbox till TV:n har jag inte heller skaffat mig, så nåt slötittande på TV blir det inte heller. Har dock ett gäng DVD-filmer som jag redan har sett ett tusentals gånger. Och så då slutligen min dator, som fram tills idag enbart har fungerat som skrivmaskin, men som nu tillåter mig att kommunicera med omvärlden - dock inte via Facebook. Känner mig lite blåst på konfekten kan man väl säga.
Jag lever alltså rätt så primitivt för tillfället och kanske låter det som att jag gnäller, men jag älskar mitt nya fina hem och min vackra trädgård! Jag njuuuuter, trots viss avskärmning från omvärlden.
Det är vanans makt som styr våra behov, särskilt när det gäller kommunikation - ständigt uppkopplad, alltid kontaktbar, alltid redo. Men kanske lyckas jag göra mig av med de lasterna nu... om jag bara hade haft tillgång till Facebook.

Kommentarer

Hallå vännen! Klart du ska ha ett bra fungerande bredband så du kan gå in på facebook, blogga, maila allt vad du vill. Jag blir galen ute på min ö när tekniken inte fungerar. Måste ha bredband så kommunikationen finns, tele2 /peppar peppar!!!/ har fungerat under mina ösomrar hittills.
Jenny L sa…
Jag vet, man blir tokig när det inte fungerar. Så himla konstigt att just Facebook krånglar. Men det är kul att blogga också! Vi kan väl höras snart om att träffas i sommar - i ditt eller mitt hus!? Vore så himla mysigt! Kram J

Populära inlägg