söndag 12 juli 2009

Inmålad i ett hörn

Idag är jag riktigt, riktigt låg. Tunga mörka moln hänger över mig, trots att solen visar sitt ljusa ansikte. Hade mardrömmar under natten - uppgörelser.

Att göra eller inte göra?
Att säga eller inte säga?
Att vara eller inte vara?


Hur jag än gör, säger eller är, så kommer det bli fel. Är jag ärlig förlorar jag. Likaså om jag är oärlig. Jag känner mig inmålad i ett hörn.
Den segdragna rättegången börja lida mot sitt slut och den anklagade förväntas förklara sig. Men jag står tom på ord. Mitt brott - att jag inte gör som jag gjorde förut, att jag inte gör det som förväntas av mig. Och därmed riskerar jag att förlora en plats där jag tidigare har kunnat vara den jag är, utan självbedrägerier. Förlusten skakar om hela min värld och självbild.

Inga kommentarer: