Ett demokratiskt stekande

I morse läste jag en artikel ur gårdagens DN På Stan som innehöll en av de mest urkiga, det vill säga motbjudande, meningar jag har läst:

"White Room har aldrig varit Stureplansgruppens mesta lifestyleställe, utan bjuder på ett lite mer demokratiskt och folkligt stekande."

Vad f-n menas med det? Bara ordet "lifestyleställe" får det att vända sig i magen på mig. Att en nattklubb tillhör de så kallade stekarna är inget nytt fenomen, och folkligt betyder väl egentligen svennigt, men kan det verkligen finnas ett "demokratiskt stekande" på en nattklubb? Vad menar man egentligen? Att alla som är där har lika mycket pengar i plånboken och kan spruta lika mycket champagne som nån annan. Det är demokrati det!
Tur att journalisten ändå satte dit orden "lite mer" före demokratiskt och folkligt.
Vem som porträtteras tänker jag inte ens nämna, men den som är nyfiken kan läsa artikeln här. Det är så man baxnar när man läser citatet nedan från personen som blir intervjuad (observera att det är en ung tjej):

"'Jag var till exempel på Ibiza förra fredagen och dj:n där hade en show med nakna tjejer i badkar, det är sånt folk uppskattar', säger XX, som inte vill kalla sig feminist."

Hörru lilla tjejen, vilka är de där "folken" som du säger uppskattar såna shower? Det finns en särskild estrad för den sortens föreställningar - porrklubbar kallas de. Dit kommer massor med "folk" som "uppskattar" samma sak som du. Du kanske ska ta värvning där?

Urk, jag sätter morgonteet i halsen och kräks!

Kommentarer

Populära inlägg