Vilken härlig dag!

Började dagen med att cykla ner till bryggan för att ta skärgårdsbåten till jobbet. Lyx! Satt i den gassande solen på akterdäck, drack en kopp te och åt en ostfralla. Lyx! Cyklade från Strömkajen till jobbet genom ett soligt Stockholm. Lyx!
Morgonmöte. Jobbade.
Lite senare lunch på Konserthustrappen i solen med min favvokollega Johanna. Lyx! En sväng till Åhléns City för spontaninköp av sminkprodukter på rea. Lyx!
Jobbade.
Eftermiddag - cykeltur genom ett ännu varmare Stockholm. Lyx! Sommaren är äntligen här! Köpte ett båtluffarkort på Waxholmsbolaget för 790 kronor. Dyrt? Absolut, men nu kan jag åka skärgårdsbåt till och från jobbet hur mycket jag vill. Lyx! Tog sedan plats på akterdäck bland övriga båtresenärer och njöt av hemresan. Lyx! Cyklade upp till huset, hela vägen upp för den brantaste av backar. Väl hemma värmde jag på gårdagens köttfärssås och spaghetti. Lyx! Åt middag på verandan i solnedgången och njöt över att livet kan vara så himla härligt!

Kommentarer

Vi kanske rent av ses på skärgårdsbåten i sommar? På fredag tar jag till exempel fyrabåten från Strömkajen och passerar Riset. Jag ser fram emot att hälsa på i ditt nya hus.

Populära inlägg